SZAKMA ÉRTHETŐEN

SZAKMA ÉRTHETŐEN

Gyorsan összekattintgatsz valamit, mégsem jönnek az eredmények???

Az online marketing lelke a stratégiai tervezés

A piaci versenyben az online térben való jelenlét manapság már nem luxus, hanem kihagyhatatlan és kikerülhetetlen lehetőség. Ahhoz, hogy egy vállalkozás a digitális térben is sikeres legyen, elengedhetetlen, hogy az online marketinget stratégiai alapokra helyezzük.

A stratégiai tervezés azon túl, hogy szilárd alapot ad a hatékony marketinghez, segít tisztázni a célokat, számba venni a piaci környezetet, lehetőségeket, erőforrásokat és kijelölni a lehetséges fejlődési irányokat. Mindez szükséges ahhoz, hogy a vállalkozás kellő rugalmassággal reagálhasson az állandó változásokra és képes legyen versenyben maradni.

A stratégiai alapokhoz elengedhetetlen a célcsoport és a hozzájuk vezető leghatékonyabb csatornák pontos meghatározása, valamint a vállalkozás versenyelőnyének azok üzenetként történő megfogalmazása.

A versenyben való maradáshoz a célcsoport ismerete mellett hasonlóan fontos a versenytársak listázása, elemzése, követése, mely folyamatos figyelmet és gyors reakcióképességet igényel, melynek alapfeltétele, hogy a vállalkozás a versenytársaira a stratégia részeként, annak befolyásolóiként tekintsen.

A marketing egy kreatív műfaj. A fejlődés spirálján elemzünk, tervezünk, megvalósítunk, majd levonjuk a következtetést és újra indul a folyamat. Az online marketing egyik nagyszerű adottsága, hogy jelentős plusz költségek nélkül folyamatosan rendelkezésünkre állnak számtalan aspektusból rendezhető és összehasonlítható, azonnali adatok minden tevékenységünk eredményéről, hogy szükség esetén azonnal módosíthassunk a stratégiánkon. Ezért is fontos a stratégai tervezés, mert ha van terv, akkor van mihez hasonlítani és magabiztosan változtatni.

Ha a vállalkozás az online marketinget stratégiai alapokra helyezi és az ott meghatározott célokhoz képest méri az eredményeit, a költségek is tervezhetőek, optimalizálhatóak és állandó kontroll alatt tarthatóak.

Webshop, ügyfélélmény, SEO, social média, PPC hirdetések, hírlevél és számtalan társuk egyenként is nagyszerű lehetőségeket kínál a marketingben, de csak egy összehangolt stratégiában, egymásra épülve és egymást erősítve válnak igazán hatékonnyá.

Ezért fontos, hogy a vállalkozás ne úgy tekintsen az online marketingre, mint „kattintgatás” a facebook-on vagy Google Ads-en, hanem úgy, mint a vállalkozás kulcsfontosságú stratégiájára, mely a versenyben maradás és a fejlődés legfontosabb eszköze.

KÉRJE INGYENES KONZULTÁCIÓNKAT!

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *