Gondolt
már rá, hogy
a megfelelő webshop
platform választás az
egyik legkönnyebben megszerezhető versenyelőny?
Creative Design &
Development
Web Design & Some Past Projects
Business take it To
The next Level
17 years Exprinece in work
Számos különböző rendszeren alapuló webshop platform vetekszik egymással a piacon, melyek közül jónéhánnyal közelebbről is megismerkedve arra jutottunk, hogy mindegyiknek van előnye és hátránya attól függően, hogy az adott bolt milyen jellemzőkkel rendelkezik, milyen piacon mozog és mik a vállalkozás céljai.
NINCS EGYÉRTELMŰEN JÓ VAGY ROSSZ WEBSHOP, CSAK JÓ VAGY ROSSZ VÁLASZTÁS
A jó választással mérhetetlenül sok felesleges költséget, időt és energiát spórolhatunk meg, amit a termékünkre, vásárlóinkra és marketingünkre fordíthatunk, így teremtve versenyelőnyt azokkal szemben, akik rosszul választottak.
Nézzük azokat a legfontosabb szempontokat, melyeket elemezni kell ahhoz, hogy a vállalkozásunkat leghatékonyabban szolgáló webshop platformot válasszuk:
FEJLESZTŐBARÁT VAGY VÁLLALKOZÁSBARÁT?
Még a jelenleg legnépszerűbb nyílt forráskódú rendszerek is szakértő fejlesztői tudásra épülnek, így, szinte állandó és jelentős költséget jelent a fejlesztői munka ahhoz, hogy létrehozhassuk a növekedéshez szükséges funkciókat a webshopunkban.
A Shopify megjelenésével azonban egy új egyértelműen vállalkozásbarát kategória jelent meg a piacon. Nem csak azért, mert egyszerűen és probléma mentesen fejleszthető tovább az oldal vagy mert lenyűgözően felhasználóbarát a tartalomkezelő felülete és kifinomultak marketing funkciói, hanem azért is, mert olyan üzleti modell szerint működik, melyben határozott érdeke, hogy a legtöbbet hozhassuk ki a webshopunkból. Persze, a profizmusnak ára van, de hosszú távon mindig csak a profizmus térül meg. Tény, hogy a Shopify nem egy ingyenes szolgáltatás, azaz havidíja van, és az értékesítés után is vesz le jutalékot, de érdemes kiszámítani és összehasonlítani, hogy hosszú távon a jelenleg működő shop fenntartása hány részből tevődik össze és az mennyibe kerül a hig-tech megoldásokkal összeállított és vásárlókra optimalizált rendszerrel szemben.
BIZTONSÁG ÉS STABILITÁS
A webshopok rémálma a túlterheltségből vagy akár hackelésből adódó leállás a legnagyobb akció közepén. Ezt szinte mindig heves vita követi a tárhelyszolgáltató és a fejlesztő csapat között, ami általában döntetlennel végződik. Bár mindkét résztvevőnek komoly pénzeket fizetünk, a kár többnyire csak a miénk marad. Ha hosszú távra tervezünk, legalább közepes haszonkulccsal és intenzíven növekvő forgalommal, akkor itt is a profizmus győz, vagyis, jobb egy olyan platformra építkezni, ahol már a tárhely is a csomag része az automatikus frissítésekkel, biztonsági rendszerekkel és hostinggal együtt.
A Shopify lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy jobban összpontosítsanak a növekedési stratégiákra és kevésbé a technológiai problémákra. Platformot úgy alakították ki, hogy bármilyen mennyiségű értékesítési forgalmat kezeljen, bármikor és bárhol, így nem kell egy szezonális akcióban éjjel nappalra készenlétbe állítani a fejlesztőket.
EGYEDI IGÉNYEK, BŐVÍTHETŐSÉG ÉS KIEGÉSZÍTŐK
A nyílt forráskódú rendszerek általában kevesebb beépített funkcióval rendelkeznek, viszont nagyobb lehetőség adnak az egyediségre, de szintén fejlesztői közreműködés kell hozzá.
Ezzel szemben, például a Shopify számos beépített funkcióval rendelkezik és verhetetlen a bővítmények és alkalmazások kínálatában.
- többezer mobilbarát szerkeszthető és személyre szabható téma, akár ingyenesen is.
- 8000+ ellenőrzött app, közöttük a helyi piac sajátosságaira megoldást kínálók is.
ÉRTÉKESÍTÉSI CSATORNK TÁLCÁN KÍNÁLVA
A legtöbb webshop motor esetében külön kell foglalkoznunk, vagy szintén fejlesztői munkával külön integrálnunk a különböző értékesítési csatornákat, mint fizikai üzlet, app,vagy social media bolt.
A Shopify összes előfizetési csomagja tartalmazza az összes értékesítési csatorna integrációt személyre szabható formában és szinkronizálja a termék- és üzletadatokat a Google Merchant Centerrel
MARKETING ESZKÖZÖK
Költséghatékonyság szempontból ez a terület olyan fontos, mint az összes többi együtt, mert itt lehet a legtöbb pénzt elégetni, ha rosszul döntünk.
Még a leginkább közkedvelt nyílt forráskódú rendszerek is, mint például a Woocommerce, általában nem túl erősek a beépített marketingfunkciók terén. Az alap SEO beállítások többnyire korlátozottak, és a marketingeszközöket külső bővítményekből kell felépíteni vagy kiegészíteni. Szintén fejlesztői munka, rengeteg idő és hibalehetőség.
Kifinomult funkcionalitás s könnyű kezelhetőség szempontjából a Shopify szintén verhetetlen ezen a területen, ami nem csoda, egy vállalkozásbarátságban érdekelt üzlettől.
- Beépített SEO: A legfontosabb eszköz hatékonyságra optimalizálva.
- Automatizált e-mailek: kosárelhagyásért.
- Social media kapcsolatok biztosítása: Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, Pinterest, YouTube.
- E-mail: Havi 10 000 kiküldésig ingyenes.
- Kuponok és ajándékutalványok: beépített funkció.
- Automatizált kuponok: feliratkozás, engedmények.
- Törzsvásárlói program: beépíthető appok, bonyolultabb törzsvásárlói rendszerek kiépítésére.
- Riportok: Számtalan előre integrált riport, mely átláthatóvá teszi a készletkezeléstől a marketing statisztikán át az eladásokat és termék analitikákat
PROFESSZIONÁLIS DIZÁJN A FELHASZNÁLÓI ÉLMÉNYÉRT
Sok webshop üzemeltető alulértékeli a dizájn jelentőségét a boltjában, pedig ez adja az alapot a felhasználói élmény fokozáshoz, aminek egyre jelentősebb szerepe van a webshopok millióinak versenyében. Azonban, a legtöbb webshop motor esetében külön tervezőt kell megbíznunk ahhoz, hogy a weboldalunk professzionális vizuális élményt nyújtson.
A Shopify több, mint 100 saját, professzionális dizájn kínál, melyeket azonnal mobil felületen is szerkeszthetünk, köztük még ingyeneseket is . Többezer mobilbarát téma elérhető el külsős szolgáltatóktól is, így tényleg egyedi és mobilbarát lehet a webshoppunk!
- Mobil FIRST: A felhasználók több mint 80% mobilon böngész és vásárol. Így elengedhetetlen egy mobilbarát felület.
- Zsebedben a boltod irányítása: A Shopify app lehetőséget ad, hogy akár mobilról is szerkeszthessük az oldalunkat és real time analitikákat lássunk
- Google pay, Apple pay: A beépített funkciókkal gyorsíthatjuk és könnyíthetjük a fizetést a felhasználóknak.
- APP: A Shopify lehetőséget ad a shoppunk applikáció verziójának az elkészítéséhez, így push üzenetekkel is elláthatjuk a felhasználóinkat.
ÖSSZEGEZVE A FENTIEKET,
legyünk akár most induló vagy már évek óta prosperáló és növekedni vágyó vállalkozás, a megfelelő webshop platformunk kiválasztásához ezt a három kérdést időről időre meg kell vizsgálnunk:
Milyen célokkal, milyen termékekkel milyen piaci környezetben és kikkel versenyzünk?
Milyen előnyei és hátrányai lehetnek számunkra a piacon lévő webshop megoldásoknak, beleértve az egyedi fejlesztéseket és a multikomplex hign-tech platfomokat egyaránt?
Ezekhez képest melyik a legjobb megoldás számunkra?